Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics Policy
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 08 (1983)

No. 08 (1983)

Published: 2012-06-18

This Issue

  • Apresentação

    Maria Antonieta Alba Celani
    • PDF (Português (Brasil))

Papers

  • Uma abordagem pedagogica para a compreensão de textos científicos

    Esther Maxine Trew, Marilia dos Santos Lima, Ruth Alice Bork
    • PDF (Português (Brasil))
  • A new proposal for an ESP Syllabus: Towards a more communicative Approach

    Maria Luiza Jenner Falcone
    • PDF
  • The lexical component in ESP course design

    Lourdes Marmet
    • PDF
  • Course Design: ESP in secondary schools?

    Maria Helena Cúrcio Célia
    • PDF
  • Uma abordagem do ensino de inglês instrumental na Universidade Federal de Uberlândia

    Célia Assunção Figueiredo
    • PDF (Português (Brasil))
  • Inglês no centro de processamento de dados (CPD) - Uma experiência de ligua instrimental

    Patricia Flores da Cunha
    • PDF (Português (Brasil))
  • Procedures for a unit of materials

    Beatriz Machado Caiado
    • PDF
  • Examples of testing materials for english for academic purposes using "concepts in use" at the Universidade Federal do Paraná

    David Shepherd
    • PDF
  • Pre-reading strategies (or "Yew two Khan sea four wad awe threw ugh glace derkely")

    David Shepherd
    • PDF
  • Relatório da UFRGS (Setembro 1981/Setembro 1982)

    Nora Ther Thielen
    • PDF (Português (Brasil))
  • Relatório do trabalho desenvolvido pela Universidade Federal de Minas Gerais no período de Outubro/1981 a Setembro/1982

    Else Ribeiro Pires Vieira
    • PDF (Português (Brasil))

The ESPecialist, São Paulo, SP, Brasil, e-ISSN 2318-7115.

Publicação no formato impresso - 1980-2012, n.1 - v33, n.1, ISSN 0102-7077

Esta obra está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.